Kärlek och respekt

Fredag idag.
Lördag imorn.
Söndag i övermorgon.
Är det sant?
cooolt

Ibland undrar jag hur människor egentligen fungerar.
Man blir verkligen aldrig nöjd.
Man klagar över det man inte får.
Sen vill man inte ha det man får.
Vad vill man ha?
Vad vill du ha?
Och mest av allt undrar jag vad just DU vill ha?

Vad vill du få ut av det här?
Av ditt förhållande till dina;
Vänner
Syskon
Föräldrar
Man
Hustru
Älskare
Barn?

Vad vill du ge dom?
Och vad vill du ha tillbaka?

Vill du ge dom kärlek och respekt?
Eller vill du se dom betvivla det heliga med just; Kärlek och respekt.
Hur högt vardesätter du dom och dig själv.
För allt du gör speglar sig på dina nära och kära.

Alla gör sina val och alla kan göra fel val.
Men inte flera ggr om.
Man lär sig av sina misstag.
Man försöker ändra på det till nästa gång.
Nästa gång när du inser att;
Fan, nu begick jag (samma) misstag igen!

Det är ingen skillnad på den här gången och den förra.
Det är en specifik stark faktor som gör att ni hela tiden begår misstag.
Det är att något är FEL.
Det ni gör är inte rätt.
Mot någon.
Inte mot dig själv eller mot honom/henne.
Och det är absolut inte rätt mot dom som inte har med det att göra men endå är djupt inblandade i dina val.
Och dina misstag.

Jag säger det igen.
Visa Kärlek och Respekt.
Mot dig
Mot honom
Mot dom
Och mot henne.

Ni är värda så mycket mer än det ni idag ser.
Och såra inte varandra
Såra inte dom som är dig trogen
Trogen av Kärlek och respekt.


Jag har sagt det förut och jag säger det igen.
Om du känner dig träffad av det du just läst så är det inte för det du just läst,
utanför att du inte lever som du lär. 




Hoppsan Kerstin!
Nämen Rut!
Nu e det den där Gudrun igen!





För att det är fredag, Såklart!




Kommentarer
Postat av: Karin

Är imponerad av att du är så duktig på att skriva. Fint.

2009-09-18 @ 14:20:13
Postat av: ...

du är så klok ibland så det är skrämmande

2009-09-18 @ 15:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0