Sommarregn

Ibland är det bara helt underbart att vara själv.
Att ha ett eget hus och att bara få komma hem.
Att känna att man inte behöver dela allt med någon.
För ibland så är kärleken ensam,
fast ihop med dig själv.
Att vara stark och glad, bara av dig.. Av inre vilja.
Jag har länge trott att kärleken är något man känner för eller helst med någon annan.
Att den bara kan delas på minst 2 personer...
Idag när jag var på väg hem i sommarregnet,
hem till mitt eget hus och mitt egna liv kände jag för första gången
att jag varken behöver eller vill dela just detta med någon annan.
Utan bara vara lycklig med mig själv.
Jag har länge väntat på den dag då jag ska känna ro och lugn inom mig,
att inte alltid vilja komma hem till någon eller alltid ha något annat at se fram emot.
Utan bara kunna njuta av nuet.
Att det går mot sommar gör självklart allting lite lättare,
men jag tror och hoppas att det inte bara är det som gör att jag känner såhär.
Utan att jag funnit mig själv och kommit en bit påväg in i mitt liv,
ett litet steg närmre mig själv.

Det känns bra och jag är lycklig!



KOS flickor å pojkar, KOS

Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt att höra, vännen min! :)

2009-05-11 @ 20:53:04
URL: http://malinfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0