Hemligheter

Varför skulle man dela med sig av sina hemligheter i en blogg?
Det är klart man inte gör det.
Det här är yta.
Ren, blank yta.
En skärm med massa ord.

Om du har svårt att läsa innehållet och lätt missförstår mina meningar,
då tycker jag att du borde läsa två ggr.

Och läsa mellan raderna kan du nog sluta med.
För det finns inget där att läsa.
Jag skulle aldrig skriva kryptiskt för att försöka få ur mig något som inte existerar...
Visst?

Så, dyslexi eller inte. Tänk på vad du läser.
Analysera mindre och ta inte åt dig av det du inte borde.
Inga djupa funderingar, inget ont i magen.
Oron kan du lägga åt sidan.

Och om nu klumpen i magen endå dyker upp,
då är det inte pga det du läser i denna blogg.
Utan för den verklighet du lever i men förnekar.

Lev som du lär, och såra inte andra.
Tänk ett steg längre och va inte egoistisk.

Om denna text träffar just Dig, så beror det inte på vad du just läst.
Utan på att du just, som jag sa, inte lever som du lär.



Ps. Du känner inte mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0