23 år eller 2 månader.

Idag fyller jag 23 år.
Herregud.
23 år?
Vad betyder det, att jag är vuxen nu?
Nä.
Det tar jag tag i vid typ 27.

Jag får fira två saker idag.
Först å främst självklart att jag levt detta liv, på denna jord i 23 år.
Men också att jag för precis 2 månader sen överlevde ett hjärtstopp.

17 minuter spenderades mellan jord och himmel.
Minns jag något?
Såg jag ljuset?
Träffade jag någon speciell?
Fick jag veta att jag inte var välkommen än?
Eller sa dom att;
"Du din underbara lilla flicka, vad i GUDS namn gör DU här?!"

Nej.

Men jag tror att både min farbror Sören och morfar John hade kunnat sagt något i den stilen.

Men nej då.
Jag är varken klokare eller rikare efter min visit på den upplysta vägen.
Som jag efter mitt trauma bara tror är alla starka lampor från sjukhuset som lyser igenom ögonlocken.

Jag är dock lyckligare, snällare, lugnare och mer tillfreds med livet efter det som hänt mig.
Alltid något!




Jag tycker vi värmer denna födelsedag/överlevnadsfirande dag med lite vackra ord från min käratse bror, Kalle.



Den finaste som på jorden vandra,
du må förstå alla andra som sin hjärna vill klandra
å gärna vill handla.
Likt dig min kär tjej,
som allt mer närmar sig sinnesfridens klimax.
Max flex,
ett brudarnas kex som smular för att lura lex.
Och alla andra som knäcks av din anda.
Din sublimitet e för fet för att folk ska förstå
hur du når denna gastronomiska nivå.
Så stå på å gå som få med det flås som nås av kvinnor som dej
som har hittat sin grej.
Och en vacker dag ska du få utdelning av att du varit så bra.

Big up Girl you rule the world! :)




Tack Love, du är bäst ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0